فرهنگی
1401/9/20 یکشنبه
ریاست دانشگاه پیام نور مرکز دماوند اعلام کرد:
با مجوز وزارت علوم، 2 رشته جدید تحصیلی به دانشگاه پیام نور دماوند اضافه خواهد شد / سالانه حدود 400 نفر از دانشگاه پیام‌نور دماوند فارغ‌التحصیل می‌شوند

.


 

رئیس دانشگاه پیام‌ نور دماوند با بیان اینکه با مجوز وزارت علوم، 2 رشته جدید تحصیلی به دانشگاه پیام نور دماوند اضافه خواهد شد، گفت: حدود 2000 دانشجو در دانشگاه پیام‌نور تحصیل می‌کنند و سالانه حدود 400 نفر از دانشگاه پیام‌نور دماوند فارغ‌التحصیل می‌شوند.

دکتر 
داود غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور دماوند بعد از سه سال توقف در فعالیت‌های پژوهشی - مخصوصا نمایش و جلوه آن در هفته پژوهش -، امسال دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: هفته پژوهش که در هفته آخر آذرماه قرار دارد مصادف با امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور می‌باشد لذا طبق سیاست دانشگاه پیام نور استان تهران اغلب کارگاه‌ها و نشست‌های این مناسبت در هفته قبل از شروع امتحانات یعنی از 12 تا 19 آذر برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور دماوند ادامه داد: در این هفته بجز کارگاه‌ها و سمینارها و جشنواره‌هایی که در سطح استان شرکت کردیم، در مرکز دماوند 3 فعالیت را کلید زدیم و از پژوهشگران برتر و پژوهش‌های برتر در سه بخش اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان تقدیر کردیم.

دکتر 
غلامرضایی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایمان این بود که دبیرخانه علوم انسانی را در هفته پژوهش ایجاد کنیم که به دلایل عدم تقارن زمانی و امتحانات این مهم را فعلا متوقف کردیم و امید است در سال‌های آینده نسبت به آن اقدام نماییم.

وی گفت: در هفته گذشته چند کارگاه پژوهشی با عناوین مختلف از جمله مقاله‌نویسی، پایان‌نامه، موضوعات اعتیاد و مدیریت عملکرد را برای عموم افراد شهر و علاقمندان برگزار کردیم.

این مقام مسئول بیان داشت: کارها ارزیابی شده و در جلسات سه‌گانه مختلف از رتبه‌های برتر تقدیر به عمل آمد و همچنین متناسب با این مهم یک نشست با اعضای علمی با محوریت اصلی پژوهش و پژوهشگری برگزار گردید.

دکتر 
غلامرضایی گفت: چند برنامه‌ علیرغم جابجایی زمانی در انتهای آذر و نزدیک به شب یلدا خواهند بود که درحوزه ادبیات مرتبط با مراسم آئینی شب یلدا می‌باشد و دو کارگاه نیز برای عموم علاقمندان اجرا می‌شود.

وی عنوان داشت: به طور کلی بخش پژوهش و ارتباط صنعت با کارآفرینی را تقویت کرده‌ایم و برنامه مشخصی برای حرکت در عرصه پژوهش داریم لذا تلاش داریم در این بخش یک هویت مشخص و مستقلی پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور دماوند افزود: تعدادی از پژوهشگران ما اعضای علمی هستند که 35 نفر هستند و به فراخور شغلشان پژوهشگری می‌کنند و نیز در مناسبات بیرون از دانشگاه پژوهش می‌کنند، تعداد دیگری از پژوهشگران نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی با جمعیت حدود 400 نفر هستند که بخش عمده آنها کار پژوهشی را در قالب پایان‌نامه با کمک استاد راهنما پیش می‌برند.

دکتر 
غلامرضایی ادامه داد: برنامه این است که همکاران اداری نیز در پژوهش فعال شوند و اگر نیاز به آموزش دارند محقق شود و یا کمک مالی صورت گیرد تا کارمندان علاقمند و توانمند نیز پژوهشگر شوند.

وی تصریح کرد: برای شهروندان دماوندی نیز شرایطی فراهم است تا بتوانند از بستر دانشگاه پیام نور برای انجام فعالیت‌های پژوهشی استفاده کنند، در این راستا فضاهای آموزشی یا دیگر سیستم‌ها را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهیم.

ایشان در ادامه بیان داشت: به طور کلی پژوهش یکی از محورهای اصلی هدفگذاری این دانشگاه است تا برند برتر در عرصه پژوهش دانشگاه پیام نور باشیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور دماوند در ادامه گفت: این دانشگاه در مقطع لیسانس، همه رشته‌ها بجز پزشکی و پیراپزشکی را دارد که شاید به بیش از 40 رشته برسد اما در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه تعداد دانشجویان ریزش پیدا کرده و کمتر شده است.

دکتر 
غلامرضایی با بیان اینکه حدود 2000 دانشجو در دانشگاه پیام‌نور تحصیل می‌کنند بیان داشت: در مقطع کارشناسی بین 1300 تا 1400 دانشجو مشغول به تحصیل هستند و تعداد دانشجویان در مقطع ارشد نزدیک به 400 نفر می‌باشند، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان در رشته‌های مدیریت کسب و کار (با 8 گرایش)، مدیریت منابع انسانی، جغرافیا، زمین شناسی و ادبیات تحصیل می‌کنند که اغلب آنها در دو رشته مدیریتی با گرایش های مختلفشان هستند.

وی افزود: امسال برنامه‌ای برای افزایش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی داریم و با هماهنگی‌های شورای گسترش وزارت علوم امید است از مهرماه سال بعد چند رشته مانند روانشناسی و کارآفرینی را اضافه کنیم، در مقطع لیسانس نیز احتمال دارد رشته‌های مددکاری و فنا‌وری افزوده شوند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور دماوند ادامه داد: حدود 30 کلاس آموزشی به صورت تخصصی در ساختمان آموزشی در سه طبقه داریم که در هر طبقه 10 کلاس وجود دارد، 30 درصد از کلاس‌ها مجهز به  ابزار آموزش الکترونیکی هستند.

وی تصریح کرد: کلاس‌های الکترونیکی در دوران کرونا تقویت شد و اکنون سرورهای بیشتری به این سیستم خدمات می‌دهند، این ترم حدود 60 تا 70 درصد از کلاس‌های دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی برگزار شدند که کرونا و مسائل اخیر از دلایل آن هستند.

دکتر داود غلامرضایی بیان داشت: این دانشگاه در توسعه رشته‌ها پیشرفت داشته و امید است دو رشته در مقطع ارشد و دو رشته در مقطع کارشناسی داشته باشیم، با توجه به مشکلات و محدودیت‌های این دانشگاه در وزارت علوم در بخش استفاده از منابع، رویکرد دانشگاه این است که از منابع موجود مانند فضا، نیروی انسانی، تجهیزات، منابع مالی و تملک حداکثر استفاده را کند و برای این بخش ها تفاوت چشمگیری مشهود است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور دماوند گفت: در این سال‌ها بودجه عمرانی دانشگاه صفر بوده و امید است سال آینده با تقویت بودجه بتوانیم آمفی‌تئاتر را تکمیل کنیم.

دکتر 
غلامرضایی عنوان داشت: در بخش فرهنگی نیز علیرغم محدودیت‌های بودجه‌ای به فراخور پتانسیل‌ها اقدامات فرهنگی صورت دادیم، در اتفاقات اخیر دانشگاه‌های سراسر کشور دانشگاه پیام نور دماوند در کشور و استان تقریبا بی‌حاشیه‌ترین بوده است و هیچ اتفاقی نیافتاد.

وی افزود: در بخش‌های دانشجویی نیز تلاش کردیم امسال از نظر جذب دانشجو و نیز ایجاد فضای با نشاط دانشجویی گام برداریم هرچند به سبب اتفاقات اخیر تحت‌الشعاع قرار گرفت و برخی برنامه‌ها امکان اجرا نداشت به طور مثال برای ورودی‌های جدید به علت محدودیت شورای تامین نتوانستیم برنامه داشته باشیم اما برای ترم آینده برنامه اجرا می‌شود.

ایشان در پایان اظهار داشت: سالانه حدود 400 نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، زمانی این دانشگاه بیش از 9000 دانشجو داشت و شاید تاکنون بیش از 50 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشند.


 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر