دانشگاه پیام نور با تکیه بر گستره ی جغرافیایی و ظرفیتهای علمی خود، مسئولیت اجتماعی ویژهای در مناطق مختلف کشور بهویژه در مناطق آزاد بر عهده دارد و توسعه همکاریهای علمی، آموزشی و پژوهشی را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر امین ناجی روز چهارشنبه در دیدار با دکتر خانزادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به اهمیت استمرار تعاملات میان دو مجموعه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به واسطه ی گستردگی مراکز خود در سراسر کشور، نمیتواند تنها به فعالیتهای جاری بسنده کند، بلکه با نگاه تعاملی و همافزا در مسیر خدمت به مناطق مختلف حرکت می کند.
وی افزود: برخی ظرفیتهای علمی و فنی دانشگاه پیام نور در حوزههای مهندسی و آزمایشگاهی، از جمله همکاری گسترده با دانشگاه علم و صنعت، میتواند به توسعه زیرساختهای منطقه کمک شایانی کند.
رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: در حال حاضر پیشنویس یک تفاهم نامه جامع با محورهای مشخص همکاری میان دانشگاه پیام نور و منطقه آزاد اروند در دست تهیه است که پس از نهایی شدن، به امضا خواهد رسید. اجرای این تفاهم نامه میتواند به رفع برخی ناهماهنگیها و ناترازیها بین آبادان و خرمشهر کمک کند و زمینه رقابتی سازنده بین دو شهر را فراهم آورد.
دکتر امین ناجی همچنین خاطرنشان کرد: با برنامهریزی دقیق و همکاری متقابل، گامهای بعدی این تعاملات به فضل الهی مثبتتر و مؤثرتر خواهد بود.