رئیس دانشگاه پیام نور در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان و بازدید از این رسانه ، ضمن قدردانی از تلاشهای صدا و سیما در ایام اربعین و جنگ ۱۲ روزه، بر توسعه همکاریهای علمی و فرهنگی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر امین ناجی همزمانی ایام اربعین با روز خبرنگار و نقش اثرگذار صدا و سیما در بحرانهای اخیر را نقطه قوتی بزرگ دانست و گفت: در جنگ دوازده روزه، روایت دقیق خبرها ضرورت داشت و صدا و سیما از دقایق نخست در صحنه حضور یافت. این اقدام موجب افزایش اعتبار خبر و اعتماد مردم شد و رونق خبرهای غیررسمی را کاهش داد که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به ظرفیتهای دانشگاه پیام نور در کشور اظهار کرد: ما بیش از چهارصد و سی هزار دانشجو داریم و در استان خوزستان نیز با بیش از سی هزار دانشجو در سی مرکز دانشگاهی، ظرفیت رشد بیشتری وجود دارد. علاوه بر آموزش، فعالیتهای فرهنگی و ورزشی فاخر نیز در میان دانشجویان استان چشمگیر است.
رئیس دانشگاه پیام نور، نقش دانشگاهها در خدمترسانی علمی در مسیر اربعین را مهم دانست و افزود: هماکنون شاهد تشکیل زنجیره ارتباطی ایرانیان و غیرایرانیان در اربعین هستیم و دانشگاهها و صدا و سیما میتوانند در انتقال پیام علمی و معنوی این رخداد بزرگ نقشآفرین باشند. دکتر امین ناجی در ادامه به اهمیت مطالبهگری و اطلاعرسانی در رفع مشکلات آموزشی و پژوهشی استانها اشاره کرد و گفت: خبرنگاران با طرح سوالات و پیگیریهای خود میتوانند به اصلاح آمایش آموزش عالی و توسعه زیرساختها کمک کنند. خوزستان با ترکیب جمعیتی متنوع، نیازمند توجه ویژه در این زمینه است.
وی همچنین از توسعه مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور در استانها خبر داد و افزود: از مهرماه تاکنون ۴۲ مرکز رشد و پنج پردیس علم و فناوری مجوز دریافت کردهاند و امیدواریم در نوبت بعدی، پردیس خوزستان نیز راهاندازی شود تا ظرفیت فناوران منطقهای و استانی تجمیع و توسعه یابد.
دکتر امین ناجی در پایان با یادآوری مقام شهدای خبرنگار تأکید کرد: علم اطلاعرسانی و خبررسانی باید همچنان زنده نگه داشته شود و تعامل مستمر دانشگاهها با رسانه میتواند به ارتقای فعالیتهای علمی، فرهنگی و پژوهشی استانها منجر شود.