اموردانشجویی
1401/1/22 دوشنبهتاریخ درج خبر: 1400/11/9 - به روز رسانی شده در تاریخ 1401/1/22
مهلت ثبت نام تا 25 اردیبهشت
اعلام مهلت و نحوه درخواست وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان در نیمسال دوم 1401-1400

.




بر اساس بخشنامه ارسالی از سوی صندوق رفاه، ثبت نام وام شهریه نیمسال دوم 1401-1400 آغاز شده است. دانشجویان متقاضی وام شهریه می بایست درخواست خود را حداکثر تا 25 اردیبهشت 1401 از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه به آدرس اینترنتی https://bp.swf.ir ارسال نمایند.

در این خصوص دانشجویانی که قبلا پرونده تشکیل داده اند فقط می بایست از طریق سایت درخواست دهند، اما دانشجویانی که تاکنون پرونده تشکیل نداده اند باید ضمن همراه داشتن مدارک ذیل، هرچه سریعتر به امور دانشجویی دانشگاه (طبقه همکف ساختمان شهید فائزی (ساختمان اداری)) مراجعه نموده و تشکیل پرونده دهند.

 با توجه به شرایط شیوع کرونا، حتما قبل از مراجعه با شماره 02184234612 تماس حاصل نمایید.


 اطلاعیه مهم قابل توجه آن دسته از دانشجویانی که در سیستم فاز دو صندوق رفاه (https://bp.swf.ir) درخواست وام دانشجویی ثبت نموده اند: لطفا در اسرع وقت مدارک لازم جهت دریافت وام ( شامل فرم درخواست وام، سند تعهد محضری ضامن، حکم کارگزینی ضامن، مدارک شناسنامه ای دانشجو و ضامن و...) را به امور فرهنگی دانشجویی ارائه نمایید. در غیر اینصورت بدون آپلود مدارک در سیستم جامع صندوق رفاه، امکان دریافت اعتبار و ثبت وام برای دانشجو میسر نخواهد بود و عواقب آن متوجه شخص دانشجوست.
شایان ذکر است صرف ثبت درخواست وام در سامانه به‌معنای اختصاص وام نیست؛ بلکه تعلق وام زمانی نهایی می‌شود که مبلغ اعتبار از صندوق به دانشگاه تعلق یابد و دانشگاه نیز فرد متقاضی را در اولویت اختصاص وام ارزیابی نماید.



شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام:

شرایط دانشجو:

1 ـ دانشجوی متقاضی نباید نیمسال قبل از درخواست وام مشروط شده باشد.

2 ـ از نیمسال ورود دانشجو بیشتر از 8 نیمسال برای مقطع کارشناسی و دکتری تخصصی و بیشتر از 4 نیمسال برای مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

3 - دانشجو باید شهریه ثابت را پرداخت نماید و دارای انتخاب واحد باشد.

4 - شماره همراه اعلامی در سایت صندوق رفاه باید به نام شخص دانشجو باشد.

5 ـ دانشجو باید شرایط دریافت وام براساس آئین نامه صندوق رفاه را داشته باشد . 


شرایط ضامن :

ضامن باید کارمند رسمی یا پیمانی یا قراردادی (با حداقل 5 سال سابقه) یکی از ارگانها و یا نهادهای دولتی باشد که دارای حکم کارگزینی استخدامی می باشند. بازنشستگان ارگانها و نهادهای دولتی در صورت داشتن حکم بازنشستگی و گواهی کسر از حقوق می توانند ضامن شوند. 




شرایط اخذ وام دانشجویی ( شرایط آموزشی) :  

مقطع کارشناسی ورودی مهر 97 به بعد 
مقطع کارشناسی ارشد ورودی مهر 99 به بعد



شرایط اخذ وام دانشجویی (مدارک): 

از مدارک (بندهای 1 تا 4) ذیل دو نسخه مورد نیاز است، (یک نسخه از آن برای ارائه به محضر برای صدور سند تعهد و یک نسخه برای ارائه به دانشگاه)

1- کپی تمام صفحات شناسنامه دانشجو و ضامن  
2- کپی کارت ملی دانشجو و ضامن 
3- کپی کارت دانشجویی 
4- کپی حکم کارگزینی ضامن ( ضامن می بایست کارمند رسمی یا پیمانی یکی از ادارات ، نهادها و ارگانهای دولتی کشور باشد.)
نکته مهم: ضامن اگر بازنشسته  است باید حتما حکم کارگزینی و گواهی کسر از حقوق ارائه بدهد در غیر این صورت وام به درخواست کننده تعلق نمی گیرد.
5- اصل سند تعهد محضری که در یکی از دفاتر ثبت اسناد کشور به ثبت رسیده باشد ( در سند تعهد آدرس کامل محل سکونت ـ کد پستی ـ شماره ثابت و همراه ضامن و دانشجو و همچنین آدرس دقیق محل کار ضامن باید قید شود در غیر اینصورت سند تعهد از درجه اعتبار ساقط می باشد.) _ دریافت (دانلود) فرم سند تعهد محضری _
6- تکمیل فرم درخواست وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان - دریافت (دانلود) فرم درخواست وام شهریه -

لازم به ذکر است این وام مستقیما به حساب شهریه دانشجو در سیستم گلستان واریز می گردد.  



مبلغ وام برای هر نیمسال : 
کارشناسی: 1300000 تومان
کارشناسی ارشد:  2600000 تومان




🔴🔶🔴 نکات قابل توجه دانشجویان متقاضی وام در تشکیل پرونده و ثبت درخواست وام صندوق رفاه دانشجویی


برای مشاهده كليپ آموزشی (آموزش مرحله به مرحله) درخواست وام شهريه صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه پیام نور   اینجا کلیک کنید 

برای مشاهده فایل راهنمای (آموزش مرحله به مرحله تصویری) درخواست وام شهريه صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه پیام نور   اینجا کلیک کنید 

برای دریافت (دانلود) و مشاهده (فایل pdf.) آیین نامه نهایی پرداخت و بازپرداخت وام های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان نیز  اینجا کلیک کنید 

برای مشاهده سایر شرایط درخواست وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان،  اینجا کلیک کنید 


1 _ ثبت نام و درخواست وام فقط از طریق سامانه https://bp.swf.ir و توسط شخص دانشجو انجام می شود و این امکان از کاربری دانشگاه حذف گردیده است.

2 _ در سامانه فوق برای درخواست وام منوی اول سامانه فاز دو انتخاب ، برای ورود کد ملی با خطوط تیره و برای بار اول کلمه عبور هم کد ملی با خطوط تیره می باشد که پس از ورود به صفحه تغییر رمز هدایت می شوید که پس از تکمیل رمز عبور قدیم و تکمیل دوبار رمز جدید و شماره تلفن همراه وارد سامانه شده و از منوی درخواست وام گزینه وام شهریه انتخاب و در صورتی که بار اول باشد که دانشجو درخواست می دهد انتخاب مرکز یا واحد و سپس تیک تایید قوانین و تایپ شماره تماس صحیح و سپس ثبت درخواست زده می شود .

3_ برای دانشجویان جدید که تشکیل پرونده نداده اند پس از ورود به صفحه اول سایت فوق گزینه دوم یعنی تشکیل پرونده انتخاب و مراحل تکمیل اطلاعات را انجام دهید یادآوری می شود رعایت نکات زیر برای جلوگیری از خطا و دوباره کاری ضروری است :  
- سعی کنید حتی الامکان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کنید 
- پس از ثبت کد ملی و تاریخ تولد استعلام اداره ثبت زده شود که مشخصات نمایش داده می شود 
- در ادامه مشخصات هویتی و آدرسی دانشجو و مجددا محل صدور شناسنامه تکمیل و در مشخصات تحصیلی حتما نسبت به درج اطلاعات دقیق به شرح زیل دقت بفرمایید 
- دانشگاه محل تحصیل پیام نور واحد استان انتخاب شود کد را سرچ کنید و فقط پیام نور استان ....بدون هیچ اسم واحد یا مرکز انتخاب شود . منوی دانشکده اسم واحد یا مرکز انتخاب شود و سپس رشته دانشجو 
- مقطع برای کارشناسی حتما کارشناسی پیوسته و برای ارشد کارشناسی ارشد ناپیوسته انتخاب شود. 
- نوع دوره برای تمامی دانشجویان نوبت دوم شهریه پرداز انتخاب شود 
- در ثبت سال و نیمسال دانشجو دقت شود چون مبنای دریافت و پرداخت وامها همین گزینه است .
- پس از تکمیل تمام اطلاعات هویتی و تحصیلی دکمه ذخیره را بزنید و منتظر پیام ذخیره اطلاعات با موفقیت انجام شد باشید .
مراحل بعدی مشاهده و تائید لیست اسامی توسط دانشگاه انجام خواهد شد.



 اطلاعیه مهم درخصوص مهلت بازپرداخت وامهای شهریه صندوق رفاه دانشجویان 

طبق آئین نامه صندوق رفاه دانشجویان، زمان بازپرداخت وام شهریه پس از فارغ التحصیلی به معنای اتمام سنوات مجاز تحصیل (کارشناسی 8 نیمسال و کارشناسی ارشد 4 نیمسال) می باشد و پس از طی این زمان در صورت عدم مراجعه دانشجو برای تعیین تکلیف وضعیت بازپرداخت، سیستم صندوق رفاه به صورت خودکار اقدام به ثبت تاریخ فارغ التحصیلی و صدور دفترچه اقساط خواهد کرد.
 بنابراین دانشگاه در قبال هرگونه جریمه دیرکرد، معوقات و یا صدور فیش کلی تسویه حساب از سیستم جامع صندوق رفاه مسئولیتی نخواهد داشت. 



 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر