تحصیلات تکمیلی
1401/2/6 سه‌شنبهتاریخ درج خبر: 1401/2/6 - به روز رسانی شده در تاریخ 1401/2/24
مهلت تا 1401/2/27 تمدید شد
آغاز زمان «تغییر محل آزمون» از 10 اردیبهشت + نکات مهم و معرفی رشته های مراکز چهارگانه تهران

.





 قابل توجه دانشجویان محترم مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد:

با توجه به برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 کلیه دانشجویان به صورت حضوری، از 10 تا 24 اردیبهشت ماه 1401 می توانید نسبت به انتخاب (تغییر) محل آزمون خود مطابق با ظرفیت اعلامی در مراکز از مسیر زیر در سیستم جامع گلستان اقدام نمایید:

 دانشجو ==> درخواست ها ==> انتخاب محل آزمون 

 اطلاعیه مورخ 1401/2/24:  مهلت تغییر محل آزمون تا 27 اردیبهشت ماه تمدید شد.

با این امکان ضمن پیشگیری از تردد بین شهرها و استان های مختلف، دانشجویان می توانند در شهر محل سکونت خود در آزمون های پایان ترم شرکت نمایند. در این فرآیند دانشجو می تواند در تاریخ اعلامی ضمن مراجعه به سیستم گلستان درخواست تغییر محل آزمون پایان ترم خود را به نزدیکترین مرکز دانشگاه پیام نور به محل سکونت انتخاب نماید. این موضوع با داشتن رشته تحصیلی دانشجو در مرکزی که به عنوان محل آزمون انتخاب می نماید ارتباطی ندارد و فارغ از اینکه دانشجوی چه رشته ای است می تواند درخواست خود را ثبت نماید.



 توجه 1:  اگر دانشجویی قصد تغییر محل آزمون خود را ندارد و می خواهد در همان مرکز محل تحصیل امتحان دهد، نیازی به انجام این عملیات ندارد.



 توجه 2:  امکان فوق برای دانشجویان بدهکار فعال نخواهد شد و این دانشجویان موظف هستند برای آزمون ها به مرکز محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
ضمنا دانشجویان بدهکار پس از 24 ساعت از زمان پرداخت شهریه قادر به انتخاب (تغییر) محل آزمون خود می باشند.




 توجه 3:  در مراکز چهارگانه مستقر در شهر تهران (تهران جنوب، تهران شمال، تهران شرق و تهران غرب) روند تغییر محل آزمون با سایر مراکز  متفاوت است و به شرح زیر می باشد:

- دانشجویان مراکز چهارگانه تهران که ساکن شهر یا استانی به جز تهران هستند می توانند فارغ از رشته تحصیلی درخواست دهند تا در شهر محل سکونت در آزمون شرکت نمایند.

- اما دانشجویان سایر شهرها و استان ها که ساکن تهران هستند و قصد دارند در شهر تهران در آزمون پایان ترم شرکت نمایند می بایست مرکزی را به عنوان محل آزمون انتخاب نمایند که رشته تحصیلی آنها را داشته باشد.

معرفی رشته های مراکز چهارگانه مستقر در شهر تهران (رشته های زیر شامل تمامی گرایش های آن می شود)

مرکز تهران جنوب: روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق، الهیات، محیط زیست، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، جغرافیا و تربیت بدنی

مرکز تهران غرب: مدیریت، حسابداری، اقتصاد، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی

مرکز تهران شمال: کلیه رشته های فنی و مهندسی

مرکز تهران شرق: کلیه رشته های کشاورزی، علوم پایه، هنر و معماری

- همچنین دانشجویان مراکز چهارگانه تهران مجاز به تغییر محل آزمون خود به یکی دیگر از مراکز چهارگانه تهران نیستند.

مثال: 
دانشجوی رشته حسابداری مرکز دماوند که ساکن شهر تهران است و قصد دارد در شهر تهران در آزمون ها شرکت نماید می بایست هنگام ثبت درخواست تغییر محل آزمون، مرکز تهران غرب که مجری رشته حسابداری است را انتخاب نماید.

اما دانشجوی رشته حقوق بین الملل مرکز تهران جنوب که ساکن شهر دماوند است و قصد شرکت در آزمون در شهر محل سکونت دارد، می تواند مرکز دماوند را - فارغ از اینکه رشته تحصیلی وی را داشته یا نداشته باشد - به عنوان محل آزمون انتخاب نماید.



 توجه 4:  در نظر داشته باشید که برای تغییر محل آزمون دانشجویان، نیازی به مراجعه‌ی حضوری نیست و ثبت درخواست در سامانه‌ی گلستان کافی است. برای اطمینان، پس از انجام عملیات انتخاب محل آزمون، از طریق مسیر زیر، کارت ورود به جلسه امتحان خود (گزارش 428) را مشاهده نمایید:

منوی آموزش ==> گزارش های آموزش ==> دانشجو ==> اطلاعات ثبت نام و امتحان ==> 428- برنامه امتحان پایان ترم دانشجو

پس از باز شدن گزارش، گزینه محل برگزاری امتحان دانشجو ثبت شده در این گزارش را بررسی نمایید. البته لازم به ذکر است که این گزارش فعلا (تا 8 خردادماه 1401) تاریخ و جزئیات امتحانات را به شما نمایش نمی دهد.


 توجه 5:  دانشجويان برون مرزي مجاز به انتخاب محل آزمون نمی باشند و در صورتی که نیاز به این اقدام دارند می بایست درخواست خود را به دفتر برنامه ریزی و هماهنگی مراکز بین الملل ارسال نمایند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر