برگزیده ها
1394/9/10 سه‌شنبه
دانشگاه پیام نور در آخرین رتبه بندی ISI در جمع دانشگاههای یک درصد برتر دنیا قرار گرفت (تاریخ درج خبر: 10/9/94)

.



دکتر علیپور با اعلام اینکه دانشگاه پیام نور در آخرین رتبه بندی ISI جزو دانشگاه های یک درصد برتر بین المللی قرار گرفته است، اظهار داشت: طبق اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در آخرین فهرست اعلام شده از سوی پایگاه طلایه داران علم آی.اس.آی، 33 دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند که دانشگاه پیام نور نیز در این فهرست جای دارد.


معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور افزود: به گفته سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، 14 دانشگاه از مجموع دانشگاه های جامع، ۱۰ دانشگاه و موسسه از علوم پزشکی، ۷ دانشگاه صنعتی و همچنین دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی در این فهرست قرار دارند و دانشگاه های پیام نور، الزهرا (س) و گیلان دانشگاه هایی هستند که به تازگی در دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند.






دکتر علیپور با اشاره به اینکه تعداد اندکی از مقالات پژوهشی بخش بزرگی از استنادهای دنیای علم را به خود اختصاص می دهند، گفت: کسب این رتبه از سوی دانشگاه پیام نور نشان دهنده پژوهش های موثر و کاربردی این دانشگاه است.


وی درخصوص پایگاه طلایه داران علم آی.اس.آی (ISI/ESI) گفت: طلایه داران علم، دانشگاه های دنیا را بر حسب تعداد کل استنادهایی که در بازه زمانی 10 سال اخیر دریافت کرده اند به صورت نزولی مرتب سازی کرده و سپس دانشگاه های یک درصد برتر را انتخاب می کند. قبلا ۳۰ دانشگاه از ایران در این فهرست قرار داشتند که هم اکنون به ۳۳ دانشگاه افزایش یافته است.


گفتنی است، از میان دانشگاه های علوم پزشکی؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی، شیراز، تهران، تبریز، کرمان، اصفهان، ایران، بقیه الله (عج) و انستیتو پاستور در زمره دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند. از میان دانشگاه های صنعتی؛ دانشگاه صنعتی اصفهان، شیراز، امیرکبیر، شریف، بابل، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و علم و صنعت ایران در دسته دانشگاه های یک درصد برتر بین المللی قرار گرفتند. همچنین در بین دانشگاه های جامع؛ دانشگاه های تربیت مدرس، شهید باهنر کرمان، تهران، فردوسی مشهد، تبریز، رازی، سمنان، کاشان، بوعلی سینا، شیراز، الزهرا(س)، ارومیه، یاسوج و گیلان توانسته اند جزو دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرارگیرند.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر