برگزیده ها
1394/8/30 شنبه
بازدید نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر دماوند از دانشگاه پیام نور مرکز دماوند (تاریخ درج خبر: 30/8/94)

.


حمیدرضا مشهدی عباسی، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به همراه اعضاء شورای اسلامی شهر دماوند در روز پنجشنبه 28/8/94 ضمن بازدید از دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در جریان روند فعالیتهای علمی، آموزشی و عمرانی این مرکز دانشگاهی قرار گرفتند.





حمیدرضا مشهدی عباسی در جلسه ای که در ابتدای این دیدار در دفتر رئیس دانشگاه تشکیل شد ضمن تاکید بر لزوم حمایت و پشتیبانی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سطح منطقه، تلاش همه جانبه مسئولین شهری و استانی برای بسط، گسترش، پیشرفت و توسعه ی این مراکز در شهرستان را خواستار شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: هم مدیران و مسئولین می بایست در جهت رشد و تعالی دانشگاهها قدم بردارند و هم مدیران و مسئولین دانشگاهها باید در مسیر اعتلا و معرفی هرچه بیشتر دانشگاه های سطح منطقه  کوشا باشند.

حمیدرضا مشهدی عباسی تبلیغات، اطلاع رسانی، بیان نقاط مثبت و نشان دادن امکانات دانشگاه ها در عرصه ی عمومی را یکی از راههای مناسب و بسیار موثر در جذب دانشجو بیان کرد.

مشهدی عباسی همچنین حضور مسئولین در شهرستان و همراهی شورای اسلامی شهر دماوند را فرصتی مغتنم در مسیر پیشبرد اهداف دانشگاه دانست و گفت: همین حضور و پیگیری  مسئولین و دیدن مشکلات و مسائل پیش روی دانشگاه از نزدیک، خود گامی رو به جلو برای رسیدن به هدف است.





در ادامه این دیدار، دکتر یدالهی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر دماوند و  ارائه گزارش مفصل آموزشی، فرهنگی و عمرانی دانشگاه، مساعدت و همراهی مسئولین شهری خصوصا نماینده شهرستان و اعضای شورای شهر را برای پیشبرد اهداف دانشگاه خواستار شد و اظهار امیدواری کرد تا بخشی از مسائل پیش روی دانشگاه خصوصا در بحث عمرانی با کمک و همراهی این عزیزان مرتفع گردد.

مهدی یدالهی با ارائه گزارشی از میزان ثبت نام های نیمسال جاری و میزان حضور دانشجویان  در مرکز دماوند گفت: در حال حاضر امکانات آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در سطح بسیار خوبی است و آزمایشگاهها و کارگاههای آموزشی این مرکز از مجهزترین و پیشرفته ترین تجهیزات آموزشی برخوردار است.

یدالهی همچنین از ارتقاء رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با افزایش آمار اعضای هیات علمی جدید، شاهد افزایش رشته های مقطع کارشناسی ارشد این مرکز تا ده رشته خواهیم بود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند همچنین در مورد پروژه های نیمه تمام و در حال ساخت دانشگاه گزارش مفصلی ارائه نمود و گفت: ان شاء الله با مساعدتها و همکاری روسا و مدیران ستادی و شهرستانی هرچه زودتر شاهد بهره برداری از ساختمان فرهنگی و آزمایشگاههای  مرکز دماوند باشیم.





در ادامه جلسه، ذبیحی رئیس شورای شهر دماوند با بیان تاریخچه ی طرح و پایه گذاری دانشگاه پیام نور در شهرستان دماوند و مشکلات و مسائل موجود بر سر راه این اتفاق بزرگ فرهنگی در آن زمان  گفت: به هرحال با وجود مشکلات و مسائل فراوان به همت مسئولین وقت شهرستان دانشگاه پیام نور مرکز دماوند به صورت هیات امنایی در سال 79 شروع به کار کرد و خوشحالیم که امروز این دانشگاه پس از طی بیش از یک دهه از فعالیت، به عنوان یکی از مراکز مهم علمی سطح شهرستان و شرق استان تهران شناخته شده و فارغ التحصیلان زیادی در رشته های گوناگون به جامعه معرفی نموده است.

ذبیحی با اشاره به اهمیت و ضرورت رسیدگی به مراکز و موسسات آموزشی خصوصا دانشگاهها که به عنوان پیشانی علمی و فرهنگی شهرستان شناخته می شود، یکی از دغدغه های اعضای شورای شهر را رسیدگی به بحث فرهنگ و آموزش در دماوند دانست و در زمینه مسائل فرهنگی، آموزشی و خصوصا عمرانی به دانشگاه پیام نور قول مساعدت داد.

در ادامه این دیدار، ابوذر نادری رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند نیز  طی سخنانی از زحمات و تلاشهای مسئولین وقت شهرستان برای راه اندازی و گسترش دانشگاه پیام نور مرکز دماوند از گذشته تاکنون تقدیر و تشکر نمود.

نادری با تاکید بر نقش تعامل سازنده دانشگاه با بدنه  اداری و اجرایی شهرستان خصوصا شورای شهر در پیشبرد اهداف دانشگاه خاطر نشان کرد: باید از نیروها، اساتید و ظرفیت های بومی شهرستان بیش از پیش در دانشگاه استفاده برد؛ حتی باید در جذب دانشجویان بومی شهرستان نیز بیشتر کوشید و در تبلیغات و اطلاع رسانی این مهم را مد نظر قرار داد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند جلوگیری از مهاجرت های بی رویه، آشنایی بیشتر نیروهای داخل با فرهنگ و آداب شهرستان و احساس مسئولیت بیشتر نیروهای بومی در قبال  دانشگاه و شهرستان را از مزیت های حضور نیروهای بومی در سطح دانشگاه دانست.

در این دیدار که با حضور آقایان حاجی و خدابخش؛ اعضای محترم شورای اسلامی شهر دماوند و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی رضایی؛ نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، بازدید از پروژه های عمرانی در حال ساخت مانند ساختمان فرهنگی، ساختمان آزمایشگاهها و دیگر امکانات آموزشی مرکز توسط نماینده مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر انجام گردید.





















بازدید از فعالیت های بسیج دانشجویی، انجمن های علمی و نمایشگاه هفته بسیج نیز از دیگر بخش های این دیدار بود.












 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر