برگزیده ها
1394/4/24 چهارشنبه
اعلام جزئیات نحوه ثبت نام علاقه مندان در دوره های بدون کنکور دانشگاه پیام نور (تاریخ درج خبر: 3/5/94)
زمان ثبت نام در دوره های بدون آزمون دانشگاه پیام نور از 5 تا 10 مردادماه

.


علاقه مندان به شرکت در دوره های بدون آزمون می توانند از ۵ تا ۱۰ مرداد در رشته هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیل دانشجو می گیرند، ثبت نام کنند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مصوب ۹۲/۰۶/۱۰ مجلس شورای اسلامی اعلام شد. 


دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کد رشته محل های مربوط به رشته های تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش غیر دولتی -غیرانتفاعی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد از امروز سوم مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.


داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در این اطلاعیه و دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از روز ۹۴/۰۵/۰۵ تا ۹۴/۰۵/۱۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در این پذیرش ثبت نام کنند.


داوطلبان می توانند پس از پرداخت مبلغ ۱۵۰.۰۰۰ ریال (۱۵ هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.


داشتن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسط و یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی که حداکثر تا تاریخ ۹۴/۰۶/۳۱ اخذ شود و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم)برای کلیه متقاضیان الزامی است.


چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی است، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ ۱۵۰.۰۰۰ (یکصدوپنجاه هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) را دریافت کند.


منظور از ثبت‌نام در ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی این است که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود. به دیگر سخن هیچ داوطلبی نمی‌تواند بطور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کند.


داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ ثبت نام کرده اند ولی در جلسه آزمون غابب بوده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده اند نیازی به ثبت نام مجدد در این مرحله را ندارند و می توانند انتخاب رشته کنند مگر اینکه متقاضی انتخاب رشته در گروه یا گروه های آزمایشی علاوه بر گروه آزمایشی ثبت نامی خود باشند.


توضیحات لازم در این خصوص در دفترچه راهنمای مذکور درج شده است.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر