برگزیده ها
1392/9/24 یکشنبه
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند (تاریخ درج خبر: 21/9/92)

.


دکتر یوردخانی؛ رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند تصریح کرد: شور و شعور حسینی باید تواما" در برنامه ها و مراسمات عزاداری حسینی همراه باشد تا جدای از جنبه های معنوی، فلسفه قیام و حرکت اباعبدالله الحسین (ع) برای نسل جوان بیش از پیش تبیین شود و اثرات سازنده آن در زندگی مردم جریان داشته باشد.



ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با محوریت « عزاداری، فرصت ها و چالش ها» ظهر روز چهارشنبه 20/9/92 در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند برگزار شد.





در این جلسه که با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، روسای دانشگاهها و ادارات و شخصیت های فرهنگی شهرستان دماوند برگزار گردید، دکتر یوردخانی در گزارشی جامع برنامه ها و عملکرد فرهنگی و آموزشی دانشگاه پیام نور را برای حاضرین ترسیم نمود.

 دکتر یوردخانی در خصوص شور و شعور حسینی در مراسمات و عزاداریهای محرم خاطرنشان ساخت:خوب است که شور قیام حسینی با شعور و بصیرت اسلامی مردم گره بخورد تا بتوان جدای از نتایج معنوی، آثار سازنده آن را در زندگی مردم دید.





ایشان همچنین از نقش مهم آموزش و پرورش و دانشگاهها در راستای این هدف بسیار مهم یاد کرد و گفت: فرصت پرداختن به فلسفه قیام امام حسین(ع) و عزاداری در ماه محرم باید بیش از پیش برای دانش آموز و دانشجو در محیط تحصیلی ایجاد شود و اینگونه مسائل باید به درستی در محیط آموزشی تبیین گردد.



 
امام جمعه شهرستان دماوند نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت مراسم و مجالس عزاداری ماه محرم به بالابردن بینش و بصیرت مردم در اینگونه مجالس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید برنامه ها، سخنرانیها و محافل و مجالس عزاداری ماه محرم به دور از هرگونه خرافه گرائی و انحراف انجام شود و محتوای مجالس برای حاضرین پربار و آموزنده باشد.

ایشان تشکیل جلسات هیات امنای تکایا و هیات های عزاداری را برای تبیین اهداف اصلی برنامه های عزاداری در محلات یک ضرورت دانستند و گفتند: هیات امنای محلات و تکایا بایستی در برنامه ریزی ها، اطعام، دسته روی ها و... طوری مدیریت نمایند که آن هدف اصلی که شناخت راه و قیام حسینی است بیش از هر چیزی به مخاطب یادآوری شود.




دکتر محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز در این جلسه با برشمردن نقاط قوت مجالس و محافل عزاداری حسینی گفت: می توان با روشن کردن فلسفه قیام امام حسین (ع) در جامعه و همچنین برنامه ریزی دقیق و بهتر متولیان امر، برخی از هزینه های غیرضروری که در اینگونه مراسم صرف می شود را به سمت فعالیتها و امور عام المنفعه و خیر مثل تجهیز بیمارستانها، ساخت مدارس و... هدایت کرد.





حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی رضائی، نماینده نهاد ولی فقیه در دانشگاه پیام نور نیز در این جلسه بر لزوم برنامه ریزی ساختاری و پایه ای برای کیفیت دادن به مراسم و برنامه های عزاداری سطح شهرستان تاکید داشتند.

همچنین دراین جلسه، مسئولان و روسای ادارات، شهردار دماوند، فرمانده سپاه و... نیز نقطه نظرات و دیدگاههای خود را در رابطه با عزاداری، فرصت و چالش های آن مطرح نمودند.




لازم به ذکر است  در پایان این جلسه، لوح تقدیر دانشگاه پیام نور جهت تقدیر از زحمات حضرت حجت الاسلام و المسلمین علاءالدینی در برگزاری کلاس اخلاق ویژه کارکنان این مرکز دانشگاهی به ایشان تقدیم شد.





همچنین در این جلسه، بسته های فرهنگی شامل کتاب صحیفه سجادیه، گزارش عملکرد فرهنگی، نشریه فطرس ویژه ماه محرم، ویژه نامه آسیب شناسی عزاداری های ماه محرم و... در اختیار حاضرین قرار گرفت.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر