برگزیده ها
1400/10/13 دوشنبه
سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران در پیامی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی:
خون شهید سلیمانی انسان‌ساز است و او اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ خواهد ماند

.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران، دکتر وحید افشین مهر؛ سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران طی پیامی دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را گرامی داشت.

متن پیام بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحيم
 
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ.
 
ﺷﻬﺎﺩﺕ، ﻫﻨﺮ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺠﺎﻫﺪﯾﻦ ﻓﯽ ﺳﺒﯿﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺐ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺍﻝ ﭘﺮﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﻭ ﻫﻤﺠﻮﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﺳﺎﻻﺭ ﺷﻬﯿﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻬﯽ می باشند.

دو سال از شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست رژیم جنایتکار آمریکا می گذرد، سرداری که با خون خود، درخت تنومند مقاومت، اخلاص و عمل را در منطقه راهبردی غرب آسیا آبیاری کرد و خونش جانی دوباره به مبارزان راه آزادی و آزادگی داد. 

حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مجاهدت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به عنوان مؤثرترین فرد مبارز با عناصر تروریسم در منطقه و جهان و نمادی بارز ازولایتمداری، عزت، غیرت، اخلاص، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و وطن دوستی شناخته شده بود، از این رو تمام آزادی‌خواهان جهان او را مدافع ملت‌ها و حافظ آرامش و امنیت در منطقه می‌دانستند و در میان مردم جایگاه ویژه ای داشت.

همان گونه که رهبر انقلاب در بیاناتشان فرمودند: شهید سپهبد سلیمانی در منطقه ما نماد امید، اعتماد به‌نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و «شهید» سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از «سردار» سلیمانی است.

ایشان برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی را نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند و فرمودند: در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین فضای مجازی کشور را نیز هوشیار کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند.

خون حاج قاسم سلیمانی انسان‌ساز است، او اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ خواهد ماند. انسجام ملی مردم ایران را پس از شهادت ایشان دو چندان و حلاوت این جنایت بزرگ برای دشمن به تلخی تبدیل شد.

به یقین پرچمی که سردار سلیمانی و همرزمان شهیدشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی برافراشته است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند و درخت تنومند مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی در سایه خون این شهید عزیز مستحکم‌تر شده و هر قطره خون حاج قاسم، در رگ‌های هزاران جوان مؤمن و انقلابی این مرز و بوم می جوشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، دومین ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﺳﻄﻮﺭﻩ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ، سپهبد ﺳﺮﺍﻓﺮﺍﺯ ﺳﭙﺎﻩ ﺍﺳﻼﻡ ﺷﻬﯿﺪ ﻗﺎﺳﻢ ﺳﻠﯿﻤﺎﻧﯽ ﻭ ﻫﻤﺮﺯﻣﺎﻥ ﺷﻬﯿﺪﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮕﺎﻩ ﻣﻘﺪﺱ ﺣﻀﺮﺕ ﻭﻟﯽ ﻋﺼﺮ ‏(ﻋﺞ‏)، ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﯼ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ معزز ایشان، جامعه دانشگاهیان و ملت شریف ایران ﺗﺴﻠﯿﺖ عرض می نمایم.


 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر