برگزیده ها
1400/7/11 یکشنبه
رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور خبر داد:
دانشجویان مستعد کم بضاعت در دانشگاه پیام نور بورسیه می شوند/ تامین هزینه های تحصیلی دانشجویان در مناطق محروم

.




رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور گفت: مهم ترین هدف بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور در حال حاضر بورسیه تحصیلی دانشجویان مستعد کم بضاعت در سراسر کشور به ویژه در مناطق کمتر برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر علم الهدی با اشاره به رسالت بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور افزود: این بنیاد یک موسسه خیریه غیر دولتی دانشگاهی است که با هدف حمایت از دانشجویان کم برخوردار و فراهم کردن امکان تحصیل برای دانشجویانی که به خاطر نداشتن سرمایه از آن باز می مانند، تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی که در سراسر کشور دارای مراکز و واحد است، توانسته قشر عظیمی از دانشجویان را به ویژه از مناطق محروم تحت پوشش خود داشته باشد.

وی شهریه پایین دانشگاه پیام نور را یکی از ویژگی های مهم این دانشگاه دانست و یادآور شد: شهریه دانشگاه پیام نور یک سوم دانشگاه های شهریه بگیر است و همین امر نیز باعث شده اکثر دانشجویان این دانشگاه را برای تحصیل برگزینند اما با وجود این شهریه پایین نیز، بسیاری از دانشجویانی که از قشر آُسیب پذیر هستند، نمی توانند شهریه خود را پرداخت کنند.


 

 

وی نظام آموزشی سخت در دانشگاه پیام نور را دومین ویژگی مثبت این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: نظام چانه زنی بین استاد و دانشجو در دانشگاه پیام نور وجود ندارد و از آنجا که کلیه آزمون های این دانشگاه به صورت متمرکز انجام می شود، دانشجو باید برای گذراندن واحدهای درسی خود ، منبع معرفی شده را به طور کامل خوانده و امتحان دهد.

وی افزود: نظام آموزشی دانشگاه پیام نور و سخت گیری در این نظام برای گذراندن واحدهای درسی، موجب می شود که دانشجویانی که مشکل مالی ندارند، دانشگاه های دیگر را برای تحصیل برگزینند و از این جهت دانشجویانی بیشتر در این دانشگاه می مانند که به لحاظ مالی آسیب پذیرترند و برای ادامه تحصیل و پرداخت هزینه های خود نیازمند حمایت هستند.

دکتر علم الهدی به توانایی علمی بالای دانشجویان دانشگاه پیام نور اشاره کرد و یادآور شد: پذیرش دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های مادر و موفقیت آنها در آزمون وکلا طی سال های متمادی نشان داده است که دانشجویان این دانشگاه بسیار مستعد بوده و از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: بدون شک، حمایت از این استعدادها می تواند نقش بسیار ارزنده ای در رشد و تعالی کشور داشته باشد و امید که این بنیاد بتواند استعدادهای ناشناخته کشور را شناسایی کرده و با حمایت از آنها، بسترهای پیشرفت و اعتلای آنها و کشور را فراهم کند.



 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر