برگزیده ها
1396/11/23 دوشنبه
مدیران و مسئولان دانشگاه پیام نور مرکز دماوند با خانواده معزز شهید فضل الله فائزی دیدار کردند (تاریخ درج خبر: 21/11/96)

.



رئیس و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز دماوند صبح امروز، بیست و یکم بهمن ماه، با خانواده محترم شهید گرانقدر فضل الله فائزی - که ساختمان اداری این دانشگاه از سال 1390 به نام آن شهید عزیز زینت یافته است - دیدار کردند.





دکتر یدالهی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت پاسداشت یاد و نام شهدا  گفت: آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی، مدیون و مرهون خون شهداست و ما وظیفه داریم در راه حفظ و نشر آرمانهای این عزیزان بکوشیم.
 
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند خاطرنشان کرد: آنچنان که در قرآن کریم آمده است؛ شهدا زنده اند و نزد پرودگار خود مرزوقند و ما باید بدانیم روح پاکشان همواره حاضر و ناظر برماست، پس باید گام در راه آنان بگذاریم.

دکتر یدالهی گفت: در سال 1390 ساختمانهای دانشگاه پیام نور مرکز دماوند با نام شهدای معظم فرهنگی شهرستان زینت داده شد. ساختمان اداری به نام شهید فضل الله فائزی، ساختمان فرهنگی به نام شهید مسعود کرمانی، ساختمان آموزشی به نام شهید قاسم احمدی و مجموعه ورزشی به نام شهید ناصر صُدیفی (که از شهدای ورزشکار منطقه دماوند بودند) نامگذاری گردید. این نامگذاری علاوه بر پاسداشت یاد و نام شهدای عزیزمان، یادآوری و تذکر این مطلب است که این بزرگواران برای آسایش و آرامش ما و پیشبرد اهداف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، جان عزیزشان را فدا نمودند و امروز وظیفه ی ما دانشگاهیان، ادامه ی راه آنان است.





گفتنی است؛ شهید فضل‌الله فائزی در سال 1337 در دماوند به دنیا آمد. وی پس از اخذ مدرک فوق دیپلم، مدتی نیز به تحصیل علوم حوزوی پرداخت. شهید فائزی از مبارزان فعال نهضت انقلاب اسلامی در شهر دماوند بود که بارها توسط ساواک تحت تعقیب قرار گرفت.

همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز عراق به مرزهای میهن اسلامی، لباس خاکی بسیجی را بر تن کرد و راهی سرزمین ایثار و شهادت شد. مدّتی در جبهه جنوب و زمانی هم در منطقه‌ی کردستان به انجام وظیفه پرداخت. او در دوازدهم آبان 1362، در منطقه عملیاتی والفجر چهار، در منطقه عمومی پنجوین عراق به خیل شهدا پیوست. پیکر مطهرش بعد از یازده سال به زادگاهش بازگشت و توسط جمعی انبوه از همشهریان وهمسنگران وی که به بدرقه‌ی پیکر پاکش آمده بودند تشییع و به خاک سپرده شد. از ایشان دو فرزند، یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر