برگزیده ها
1395/4/13 یکشنبه
دکتر محمدعلی کریمی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور از دانشگاه پیام نور مرکز دماوند بازدید کرد (تاریخ درج خبر: 13/4/95)
دکتر کریمی: در آینده نزدیک شاهد جذب دانشجو در بیست رشته جدید مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند خواهیم بود.

.


دکتر محمد علی کریمی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور طی بازدید از دانشگاه پیام نور مرکز دماوند اظهار داشت: حضور جمعیت نسبتا زیاد دانشجویی در شهرستان دماوند، ظرفیت بسیار خوب و نقطه ی عطفی است که می بایست از این فرصت جهت ارتقاء علمی، پژوهشی و فرهنگی این شهرستان استفاده شود. مسئولین دانشگاهها و مدیران شهرستان باید با هموار کردن مسیر خدمت رسانی به دانشجویان جهت جذب بیش از پیش و رضایتمندی آنها بکوشند.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور با اشاره به زیرساختها و بستر های مناسب شهرستان در زمینه های کشاورزی، صنعتی، جهانگردی، گردشگری و صنعت توریسم خاطرنشان ساخت؛ باید با ورود دانشجویان و اصحاب علم و اندیشه بتوان از این ویژگیهای بالقوه شهرستان دماوند بهره برداری لازم را انجام داد.




دکتر محمد علی کریمی با بیان اینکه در بحث تحصیلات تکمیلی، مرکز دماوند یکی از مراکزی است که می توان برنامه ریزی بلند مدت در آن داشت، اعلام کرد: مراحل مقدماتی جذب بیش از بیست رشته تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و بارگذاری اطلاعات مرکز دماوند در سامانه دفتر گسترش وزارت علوم انجام گردیده است که با مساعدت مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آینده نزدیک شاهد جذب دانشجو در این بیست رشته خواهیم بود.

کریمی همچنین از پیشرفت های اخیر دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: با توجه به آینده تکنولوژیک جهان می بایست در فراگیری سریع دانش و صدور آن به روز بود و بحمدالله در دانشگاه پیام نور زمینه های این مهم فراهم گردیده است و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور به راه اندازی موبایل بوک در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های بالای سیستم اندروید که در گوشی های تلفن همراه بستر مناسبی برای اطلاع رسانی سریع فراهم نموده است، از این ظرفیت استفاده شده و منابع علمی و غنی دانشگاه به راحتی و در کمترین زمان ممکن در دسترس دانشجویان و دانش پژوهان قرار گرفته است.

دکتر کریمی همچنین به امکان دسترسی دانشجویان و اعضاء هیات علمی دانشگاه پیام نور  به محتوای کتب درسی از طریق تلویزیون اینترنتی (IPTV)  اشاره کرد و گفت: در این روش این امکان برای دانشجو مهیاست که در هر ساعت از شبانه روز کلاس درس را مشاهده و به دفعات تکرار آن را ببیند و بدین ترتیب الزام برای حضور در کلاس به حداقل ممکن می رسد.




معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور  در خصوص  عملکرد پژوهشی دانشگاه نیز گفت : در حال حاضر شاهد رشد کمی و کیفی  امور پژوهشی دانشگاه پیام نور هستیم و ارتقاء سطح پژوهشی دانشگاه از برنامه های جدی و مهم است که در سال جاری بر روی آن تاکید داریم. استفاده از ظرفیتهای علمی و پژوهشی اساتید و حتی دانش آموختگان دانشگاه پیام نور در راه خدمت رسانی به کشور از اهداف بسیار مهم دانشگاه است و بر این عقیده هستیم که اساتید و دانشجویان باید داشته های خود را در راه پیشرفت و توسعه کشور هزینه نمایند و از این رو ارتقاء سطح علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان همواره در دستور کار معاونت پژوهشی دانشگاه بوده است.

دکتر محمد علی کریمی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور از شکل گیری و راه اندازی مراکز رشد، کار آفرینی و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در اکثر مراکز و واحدهای سراسر کشور خبر داد و گفت: برآنیم تا با راه اندازی شرکت های دانش بنیان در جهت ارتباط دانش با صنعت گامی موثر برداریم و بتوانیم خروجی مفید و دانش آموختگانی کار آزموده جذب بازار کار نمائیم.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور در بازدید از امکانات علمی آموزشی مرکز دماوند مانند آزمایشگاهها، کارگاهها، ساختمانهای آموزشی، فرهنگی و...، این مرکز را از مراکز پیشرفته با امکانات آموزشی مطلوب در استان تهران دانست و گفت: ان شاء الله در آینده نزدیک با بهره برداری از پروژه ساختمان فرهنگی، فرصت بیشتری برای ارائه خدمات علمی و فرهنگی به دانشجویان این مرکز فراهم می آید.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور در ادامه با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته است گفت: با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی، راهبردها و مسیرهای علمی تحقق هدف اصلی دانشگاه که تبدیل علم  به ثروت است تبیین گردیده و با ابلاغ به مراکز و واحدها به صورت جدی پیگیر اجرایی شدن مصوبات این کارگروه هستیم.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر