1399/4/11 چهارشنبه

راهنمای جامع ثبت نام و برگزاری کلاس های نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402:



به گزارش روابط عمومی، دستورالعمل ارائه دروس و برگزاری کلاسهای نیمسال دوم 1403-1402 دانشگاه پیام نور به شرح ذیل می باشد:

- کلیه دروس عملی، نظری-عملی و عمومی(معارفی و غیرمعارفی) به صورت حضوری ارائه می شود.

- دروس نظری مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با نظر مدیر گروه، به صورت حضوری یا الکترونیکی ارائه می گردد.

تبصره: کلیه دروس نظری مقطع کارشناسی که برگزاری آنها به صورت حضوری برنامه ریزی شده ولی پس از پایان زمان انتخاب واحد (مطابق تقویم آموزشی دانشگاه)، تعداد دانشجوی ثبت نام شده در این دروس به حد نصاب لازم نرسیده باشد، به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.


توصیه می شود حتما در کلاس ها (حضوری و یا الکترونیکی) شرکت نمایید تا ضمن استفاده از مطالب ارائه شده، از راه ارتباط با اساتید و سایر دانشجویان، گروه درسی در شبکه های مجازی، آزمون میانترم و ... آگاهی یابید.


 
برای شرکت در کلاس های الکترونیکی به نکات زیر توجه فرمایید:

☑️ پیش از شروع کلاس‌ها با مراجعه به سامانه کلاسها (https://Lms.tpnu.ac.ir) ، فایلهای راهنما (https://reline.ir/land/lmshelp) را مطالعه نموده و همچنین نرم‌افزارهای مورد نیاز را (که در صفحه اول سامانه در دسترس می باشد) نصب نمایید.

- پیش از ورود به کلاس از بسته بودن فیلترشکن سیستم و یا گوشی خود مطمئن شوید. (باعث کند شدن سیستم شما و اختلال در عملکرد آن می شود)

- با توجه به خودکار شدن ضبط و بارگذاری کلاسها در سامانه LMS، امکان ورود به کلاس پیش از حضور استاد ممکن نیست.


-جهت تایپ فارسی در کلاس، فايل رفع بهم ريختگي فونت فارسي در کلاس آنلاين را از صفحه اول سامانه Lms دریافت و نصب نمایید. این مورد در سیستم رایانه اجرا می شود اما در گوشی فقط می توانید به صورت فینگلیش تایپ نمایید.

- در کلاس الکترونیکی در صورتی که استاد میکروفن شما را جهت پرسش و پاسخ و ... فعال کرد، پس از اتمام آن مبحث حتما از قطع شدن میکروفن خود مطمئن شوید. (در صورتی که مدت طولانی، میکروفن برای شما فعال باشد در سیستم شما اختلال ایجاد می نماید)



راه های ارتباط با کارشناسان:

سامانه ثبت درخواست(srm):
راه ارتباطی مستقیم دانشجو با کارشناس مرکز محل تحصیل می باشد. با مراجعه به نشانی http://srm.tpnu.ac.ir می توانید سوالات و امور آموزشی خود را مطرح و از همان طریق پیگیری نمایید.


تابلوی اعلانات Lms:
در قسمت تابلو اعلانات سامانه برگزاری کلاسهای الکترونیکی (به آدرس http://Lms.tpnu.ac.ir )، اطلاعیه های لازم توسط اساتید محترم و یا کارشناسان پشتیبان سامانه درج می گردد. لذا به صورت منظم قسمت تابلو اعلانات سامانه LMS را بررسی بفرمایید.



 

اخبار و اطلاعیه های مهم مربوط به ثبت نام و برگزاری کلاسهای نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402:

بيشتر