برگزیده ها
1394/2/30 چهارشنبه
مراسم اختتامیه مرحله استانی هشتمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند برگزار شد (تاریخ درج خبر: 30/1/94)

.



مراسم اختتامیه  مرحله استانی  هشتمین جشنواره حرکت با حضور دکتر فاطمه رضائی مدیر کل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور در مرکز دماوند برگزار گردید.





مراسم اختتامیه مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره حرکت صبح روز سه شنبه 29/2/94 با حضور پرشور دانشجویان فعال انجمن های علمی، روسای واحدها و مراکز سطح استان تهران، مدیران فرهنگی مراکز و واحدهای پیام نور استان و... در مرکز دماوند برگزار شد. همچنین حاضرین قبل از مراسم از نمایشگاه آثار و دستاوردهای انجمن های علمی دانشجویی دیدن کردند.





دکتر مهدی یداللهی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در این مراسم ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین و شرکت کنندگان در مرحله استانی هشتمین جشنواره حرکت، این جشنواره را فرصتی مغتنم برای حضور و بروز و ظهور توانمندیهای علمی دانشگاهها دانست و گفت: امروزه دانشگاهها به عنوان نقطه ی آغاز پیشرفت و توسعه کیفی و کمی کشور  در بالاترین جایگاه اهمیت قرار دارد و انجمن های علمی به عنوان طلایه داران  علم و فناوری در مسیر این پیشرفت پرچمدار هستند.





مهدی یداللهی جشنواره حرکت را عرصه ی ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی انجمن های علمی دانست که یکی از ملاک های گزینش و انتخاب آثار علمی برتر کشور به شمار می رود و در آن توانایی ها و استعدادهای درخشان دانشجویی به بوته ی نقد و بررسی گذاشته می شود.

دکتر یداللهی با تبیین روند تحول فکری دنیای غرب از نگاه ثروت گرایانه به علم گرایی و در نتیجه پیشرفت و توسعه ی کشورهای غربی در زمینه های گوناگون خاطر نشان ساخت: تقویت بنیه علمی کشور باعث رسیدن به نقطه ی استقلال و خودکفایی خواهد شد و نیاز کشور به بیگانگان را قطع خواهد کرد و ریشه ی این توسعه جایی نیست جز دانشگاه و همین فعالیت های علمی  که در سطح دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در حال انجام است.





در ادامه این مراسم، دکتر فاطمه رضائی، مدیر کل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه پیام نور مرکز دماوند و برگزار کنندگان جشنواره حرکت، بر اهمیت بالای علمی این جشنواره تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: انجمن های علمی در  دوره های گذشته هرکدام به ترتیب از دوره قبل منسجم تر و با آمادگی بیشتر در جشنواره حضور داشتند و امروز شاهد شکوفایی بیش از پیش استعدادها و آثار و دستاوردهای علمی دانشگاه پیام نور استان تهران در مرکز دماوند هستیم.





رضائی گفت: در سالی که گذشت تمرکز اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور بیشتر بر ایجاد بانک اطلاعاتی کامل، به روز و دقیق از آمار انجمن ها، کانون های فرهنگی و فعالیتهای فرهنگی واحدها و مراکز پیام نور در کل کشور بود تا بتوان با در دست داشتن اطلاعاتی دقیق، برنامه ریزی جامع و هدفمندی برای پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه انجام داد. در همین راستا اداره کل فرهنگی  دانشگاه با برگزاری دوره های آموزشی نظیر کارگاههای مدیریت فرهنگی، نشریات، کارگاههای انجمن های علمی، کارگاه کرسی آزاد اندیشی و... در تمام مراکز استانی، سعی در تقویت فعالیت های فرهنگی دانشگاه داشته است.

رضائی همچنین کسب عناوین برتر در جشنواره های ملی توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور  که هر ساله از سوی وزارت علوم برگزار می گردد را شاهدی بر بالابودن سطح علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور به عنوان گسترده ترین دانشگاه کشور دانست .





مدیر کل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور از راه اندازی سایت نشریات دانشگاه  و ایجاد روندی شفاف، دقیق و روشن برای اخذ مجوز نشریات دانشگاهی از یکسال گذشته تاکنون  خبر داد و گفت: به جرات می توان گفت با تمهیداتی که درخصوص ارائه مجوز به نشریات دانشگاهی در نظر گرفته شده است، آمار نشریات دانشگاه پیام نور از نشریات بسیاری از دانشگاههای سطح بالای کشور بیشتر بوده و صحت این ادعا آمار سامانه ی نشریات دانشگاه  است.

همچنین الهام محمد صالحی، رئیس اداره فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان تهران نیز در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در حاشیه این مراسم،  از کسب مقام برتر کشوری در بخش شفاهی مسابقات سراسری قرآن توسط دانشگاه پیام نور استان تهران در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و در خصوص فعالیتهای اخیر دانشگاه پیام نور استان تهران از برگزاری مراسم گرامی داشت روز معلم در مرکز استان و در سطح مراکز و واحدها، برگزاری کارگاه نشریات در نیمسال جاری، برگزاری کارگاههای آموزشی جهت ارتقا مدیران فرهنگی و ... نام برد.


رئیس اداره فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان تهران درخصوص هشتمین جشنواره حرکت نیز اظهار داشت: در مرحله بعد مستندات و دستاوردهای دانشجویی برتر استان جهت داوری و انتخاب برترین ها برای حضور در مرحله کشوری که در آبانماه برگزار می گردد به سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور ارسال خواهد شد.  صالحی برگزاری مرحله استانی هشتمین جشنواره ملی حرکت در مرکز دماوند را بسیار خوب و عالی توصیف کرد.





محمدی، مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز دماوند نیز در خصوص امتیازات کسب شده در مرحله استانی گفت: در این مرحله به ترتیب دانشگاههای پیام نور مرکز تهران جنوب؛ مقام اول، مرکز ورامین؛ مقام دوم، مرکز شهریار؛ مقام سوم، مرکز دماوند؛ مقام چهارم،  مرکز تهران غرب؛ مقام پنجم، مرکز ملارد؛ مقام ششم، مرکز تهران شمال؛ مقام هفتم و مرکز شهرری؛ مقام هشتم را از آن خود کردند که با اهداء تندیس جشنواره، لوح یادبود و هدایایی از نفرات برتر تجلیل بعمل آمد.
















 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر