برگزیده ها
1394/1/16 یکشنبه
دکتر سرلک: این نامگذاری وظیفه دانشگاهیان کشور را به عنوان عناصر اصلی اقتصاد دانش بنیان سنگین تر خواهد کرد (تاریخ درج خبر: 16/1/94)

.






رئیس دانشگاه پیام نور با تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب به دلیل نامگذاری سال 94 به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» این نامگذاری را نشان از درایت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب و با نگاه جامع به شرایط کنونی کشور و جهان دانست.

دکتر سرلک ضمن اشاره به تاکید فراوان رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد دانش بنیان با نگاه به توانمندی های درون کشور، افزود: این تاکید، وظیفه دانشگاهیان کشور را به عنوان عناصر اصلی اقتصاد دانش بنیان سنگین تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز وقت آن رسیده که دانشگاه ها به وظیفه خود در قبال تحقق اقتصاد دانش بنیان، جامه عمل پوشانده و در عملیاتی نمودن آن گام های بلندتری بردارند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در راستای تحقق اقتصاد مبتنی بر دانش، دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایران و دارا بودن ظرفیت های گسترده در حوزه منابع انسانی و زیرساخت های فیزیکی ، برنامه های مهمی در خصوص اجرایی کردن فرمایشات رهبر انقلاب برای سال جدید در دستور کار خود دارد.

دکتر سرلک گفت: یکی از اهداف دانشگاه پیام نور در سال جدید تامین بخشی از بودجه دانشگاه از محل کارهای علمی و تحقیقاتی است.

وی افزود: قرار گرفتن دانشگاه پیام نور در جمع ده دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش فاکتور امید بخشی برای عملیاتی نمودن تولید ثروت از دانش در این دانشگاه است و همچنین کسب رتبه اول کیفیت آموزشی دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور نشان از کیفیت بالای آموزش این دانشگاه دارد.

دکتر سرلک یک بخش مهم از اقتصاد دانش بنیان را اعتماد به سرمایه و تولیدات داخلی دانست و ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و ایجاد چنین نگاهی در مردم خاطرنشان کرد: یکی از بهترین فضاها برای تحقق این مهم محیط های دانشگاهی هستند و حتی باید برخی از فعالیت های کرسی های آزاد اندیشی و کارگاه های مرتبط با سبک زندگی و مواردی از این دست به مقوله توجه به تولیدات داخلی و اعتماد به توانمندی های بومی اختصاص داده شود.

دکتر سرلک ضمن تشکر از ریاست محترم جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای که امید و شور و نشاط را به ملت بزرگ ایران هدیه نمودند، گفت: در حال حاضر دانشگاه ها می توانند با کار پژوهشی متناسب با نیازهای جامعه و کارآفرینی، دولت را در جهت بازسازی و رونق اقتصادی و تعامل مثبت و سازنده با دنیا یاری دهند. دانشگاه پیام نور نیز تمام توان خود را در جهت شکوفایی اقتصادی و ایجاد رشته های متناسب با بازار کار و نیاز جامعه به کار خواهد بست.

وی ارتباط دانشگاه با مراکز اقتصادی و تولیدی و یافتن نیازهای حیاتی جامعه را عنصر مغفول در کشور دانست و تاکید کرد: ما عظیم ترین نیروی انسانی و جوان را در اختیار داریم و همان طور که در همه صحنه ها ملت ما ثابت کردند "می توانند"، امروز هم به یاری خداوند با همدلی دولت و ملت و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری می توان اقتصادی نشات گرفته از توان داخلی را به نمایش گذاشت .

دکتر سرلک در پایان افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه پیام نور، همکاری علمی و تحقیقاتی با مراکز تولیدی ، صنعتی و اقتصادی، تقویت تولیدات ملی در برنامه های فرهنگی دانشگاه و تقویت شرکت های دانش بنیان را از برنامه های خود در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و گفت: دانشگاه پیام نور برای سال 94 با جدیت بیش از پیش در راه تحقق اقتصاد و ثروت مبتنی بر دانش و توان داخلی می کوشد.







 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر