برگزیده ها
1391/10/5 سه‌شنبه
بيانيه مشترك مراكز و واحدهاي دانشگاهي شهرستان دماوند به مناسبت سالروز حماسه 9 دي (تاريخ درج خبر: 5/10/91)

.



« بيانيه مشترك مراكز و واحدهاي دانشگاهي شهرستان دماوند به مناسبت سالروز حماسه 9 دي »


در قضيه‌ى 9 دى سال 88 يك نكته اساسى است و آن نكته برميگردد به هويت انقلاب و ماهيت انقلاب. يعنى همان روحى كه حاكم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظيمِ بى‌نظيرِ تاريخى در سال 57، همان روح در ماجراى 9 دى نشان داده شد؛ كمااينكه در قضاياى گوناگونِ ديگر هم نشان داده شده، ليكن در 9 دى به شكل بارزى نشان داده شد؛ به طورى كه جاى انكار و ترديد و تأمل براى هيچ كس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و ديگران باقى نگذارد. آن روح چه بود؟ روح ديانتِ حاكم بر دلهاى مردم بود. پس اينجا ما دو تا عنصر در كنار هم داريم: يك عنصر، عنصر مردم است؛ كه مردم در هر كشورى، در هر جامعه‌اى، اگر چنانچه همت كنند، بصيرت به خرج بدهند، عمل كنند و وارد ميدان بشوند، ميتوانند همه‌ى مشكلات را حل كنند. يعنى بزرگترين كوه‌ها در مقابل حضور مردم از بين ميرود؛ ميتوانند كوه‌هاى بزرگ را جابه‌جا كنند. اين يك حقيقت آشكارى است كه بسيارى از تحليلگران اجتماعى در كشورهاى اسلامى و ديگر كشورها آن را درست لمس نكردند، درك نكردند؛ ما اين را لمس كرديم. هنر بزرگ امام بزرگوار ما هم همين بود..          

                                                                                                                   بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) ديماه 91


ملت غيور، ولايتمدار و بصير ايران اسلامي آنگاه كه احساس كنند دين وعزت  اسلام عزيز در معرض خطر، بي حرمتي ودست اندازي بيگانگان وعمال سرسپرده و جاهل آنان است، دست از همه چيز حتي مال وجان خود كشيده و يكدل ويك صدا با ايمان وآگاهي و بصيرت بالاي خويش وارد صحنه شده ودر مقابل اينگونه فتنه ها مي ايستد.

9 دي 88 يكي از عرصه هاي تجلي اين روح بصيرت وهمبستگي ملت شهيد پرور وخداجوي ايران اسلامي است كه به جهانيان ثابت كرد هنوز  - پس از گذشت بيش از سه دهه -  از انقلاب اسلامي ، نهضت كربلا وشور حسيني همچنان در رگ وپي اين ملت جريان داشته وبه هيچ وجه در برابر فتنه ها ودسيسه هاي ابرقدرتها ساكت وساكن نخواهد شد.

واكنون ما دانشگاهيان شهرستان دماوند در سالروز اين حماسه مقدس وتاريخي در سال توليد ملي، حمايت از كار وسرمايه ي ايراني كه افتخار سرسپردگي به نهضت حضرت اباعبدا...الحسين (ع) و سرمشق از آن در فرهنگ و زندگي ما جاويدان است، باپيش روي قرار دادن منويات حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه اي (مد ظله العالي)، در راه سربلندي وعزت اسلام عزيز و ميهن اسلامي مان كوشيده و به جهانيان اعلام ميداريم كه تا پاي جان در راه حفظ و حراست از ارزشهاي ديني واعتقادي، و آرمانهاي والاي رهبر كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) و هزاران شهيد گلگون كفن اين ديار  ايستاده ايم.

همچنين كوبنده تر از هميشه به خواص بي بصيرتي كه باعث و باني  فتنه ي سال 88 شدند هشدار مي دهيم كه به كوري چشم دشمنان و عمال جاهل ومزدورآنان، مردم غيرتمند ايران اسلامي بار ديگر در صحنه انتخابات سال 92 با صلابت و شكوه بيش از پيش خواهد درخشيد وحسرت دست اندازي و غلبه ي سياسي و فرهنگي آنان بر ايران اسلامي را بر دلهايشان خواهد نشاند.


دانشگاه پيام نور مركز دماوند/ دانشگاه آزاد اسلامي واحد دماوند/ دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن/ دانشگاه ارشاد دماوند
دانشگاه علمي كاربردي(آسانسور سازي) دماوند/ دانشگاه علمي كاربردي رودهن/آموزشكده كشاورزي دماوند





 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر