برگزیده ها
1391/2/19 سه‌شنبه
برگزاري آيين بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه پيام نور مركز دماوند ( تاريخ درج خبر: 19/2/91)

.

مراسم گراميداشت هفته معلم در دانشگاه پيام نور مركز دماوند در روز يكشنبه 17/2/91 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمين رضائي نماينده محترم دفتر نهاد رهبري، با حضور دكتر يوردخاني سرپرست مركز دماوند، جناب آقاي قاسمي فرزاد فرماندار محترم شهرستان، دكتر غفوري سرپرست سابق مركز دماوند، و اعضاء محترم هيئت علمي و خانواده ايشان برگزار گرديد.



در اين مراسم پس از قرائت قرآن كريم، دكتر يوردخاني سرپرست مركز دماوند ضمن خير مقدم گويي به حاضرين در خصوص جايگاه معلم و استاد در زندگي و نيز در پيشبرد اهداف و آرمانهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي سخناني را  ايراد  نمودند. ايشان همچنين اشاره كردند كه تكريم و تجليل از مقام شامخ استاد بايد همواره سرلوحه كار در نظام آموزشي باشد. ايشان اظهار اميدواري كردند با توجه به منويات مقام معظم رهبري، در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، قشر دانشگاهي از دانشجو و كارمند تا اعضاء محترم هيئت علمي مي بايست دست در دست هم نهاده و در راه تحقق اين شعار بكوشيم.

سپس فرماندار محترم شهرستان، جناب آقاي قاسمي فرزاد در سخناني ضمن اظهار خرسندي از اينكه جايگاه علمي شهرستان دماوند  مطلوب و قابل توجه است، نقش دانشگاه پيام نور را در اين خصوص بسيار پررنگ ارزيابي كردند.

وي در خصوص جايگاه معلم اظهار داشت: مقام و منزلت معلم در جايگاهي است كه تقدير واقعي از آن در چارچوب چند جمله، متن و سخنراني نمي‏گنجد.

قاسمي‏فرزاد اضافه كرد: در وصف جايگاه رفيع اين پيشه مقدس همين بس كه از خداوند متعال خود را اول معلم خطاب مي‏كند و  در بخشي از آيات شريف قرآن كريم مي‏فرمايد كه « خداوند به انسان (حضرت آدم) اسماء الحسني را آموزش داد».

وي تصريح كرد: همچنين در فرازهايي از آيات متبرك سوره « جمعه » از قرآن كريم مي‏خوانيم كه « خداوند فردي از ميان مردم را به پيامبري برگزيد و به وي تزكيه و كتاب آموخت ».

قاسمي‏فرزاد با اشاره به حديثي گران‏سنگ از اميرمؤمنان علي (ع) درباره مقام تعليم و تربيت خاطرنشان كرد: اميرمؤمنان علي (ع) پيرامون مقام والاي تعليم و تربيت مي‏فرمايند « اگر كسي به من كلامي را بياموزد، مرا بنده خود كرده است».

اهداء هدايا و لوح تقدير به اعضاء محترم هيئت علمي دانشگاه و اجراي موسيقي اصيل از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.






 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر