برگزیده ها
1397/7/23 دوشنبه
آغاز ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور (تاریخ درج خبر: 23/7/97)
مهلت ثبت نام تا 15 آبان 97 – توجه: متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 1397 موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی گردند نیز می‌توانند در این مرحله در رشته موردنظر ثبت نام نمایند.

.

با توجه به درخواست متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور، با موافقت دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور، مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی برای کلیه علاقمندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1397 ثبت‌نام نموده و یا ننموده‌اند) انجام می پذیرد.


به گزارش روابط عمومی، کلیه متقاضیان می توانند از روز یکشنبه 22 مهرماه لغایت 15 آبان ماه پس از خرید کارت اعتباری به مبلغ 220،000 (دویست و بیست هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org
با در دست داشتن مدارک ذیل به مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
 



نکات مهم:
1- لازم به ذکر است آن دسته از متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 1397 موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی گردند نیز می‌توانند در این مرحله در رشته موردنظر ثبت نام نمایند.
 
2- هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. بدیهی است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌شدگان یکی از موسسات بر اساس ضوابط این سازمان حذف خواهد شده و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.
 
3- داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مراکز/واحدهای آموزشی در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.
 
4- کلیه متقاضیان «مرد» می‌بایست در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
 
5- آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1397 (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز/واحدهای آموزشی ثبت‌نام نمایند، قبولی قبلی آنها در شهریورماه لغو خواهد شد.
 

مدارک مورد نیاز:

1- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.

 
2- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.
 
3- اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.
 
4- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند.
 
5- اصل شناسنامه و 2 برگ کپی از صفحات آن.
 
6- اصل کارت ملی و 2 برگ کپی از آن.
 
7- شش قطعه عکس 4×3 تهیه شده در سال جاری.
 
8- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.
 
 
توجه: کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست ضمن به همراه داشتن کپی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی) خود، به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند. کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مرکز/واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام نمایند.
 

نکته مهم : فراهم شدن امکان ثبت نام دانشجویان تکمیل ظرفیت فقط با پرداخت نصف شهریه ثابت

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور از تسهیلات جدید این دانشگاه برای ثبت نام دانشجویان تکمیل ظرفیت (بر اساس سوابق تحصیلی ) خبر داد و گفت: دانشجویان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور می توانند با پرداخت فقط نصف شهریه ثابت ثبت نام کنند.


به گزارش روابط عمومی، دکتر علیزاده با عنوان اینکه کلیه دانشجویان پیام نور می توانند با استفاده از تسهیلات وام بانک انصار با سود یک و چهاردهم درصد و همچنین وام صندوق رفاه شهریه ثابت و متغیر خود را پرداخت کنند، اظهار داشت: با وجودی که شهریه دانشگاه پیام نور بسیار پایین تر از دیگر دانشگاه های شهریه ای است، اما مدیریت دانشگاه به دنبال رفع دغدغه های مالی خانواده ها و دانشجویان بوده و تسهیلات بسیاری را برای دانشجویان فراهم آورده است.



 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر