برگزیده ها
1396/11/29 یکشنبه
اعزام کاروان راهیان نور بسیج خواهران دانشگاه پیام نور مرکز دماوند به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس (تاریخ درج خبر: 29/11/96)

.


دکتر مهدی یدالهی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد: دومین کاروان دانشجویی راهیان نور (ویژه خواهران) صبح امروز به قصد زیارت مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با بدرقه مسئولین از دانشگاه پیام نور مرکز دماوند اعزام شد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در ادامه گفت: حوزه بسیج دانشجویی مرکز هر سال طی دو مرحله اقدام به اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور می نماید. در مرحله اول که از 20 تا 25 بهمن ماه برگزار شد، 10 نفر از برادران به همراه کاروان متمرکز استان تهران به این اردو اعزام شدند و در این مرحله که از 29 بهمن آغاز و تا 4 اسفندماه ادامه دارد، شاهد اعزام 20 نفر از خواهران علاقمند به حضور در مناطق و یادمانهای دفاع مقدس هستیم.





دکتر یدالهی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد؛ با تجربه ی بسیار خوبی که در چند سال اخیر از حضور دانشجویان در این اردوها داریم، مجدانه پیگیر برگزاری و اعزام علاقمندان هستیم.  هر ساله شاهد آنیم که دانشجویان اعزامی به راهیان نور علاوه بر آشنایی با مناطق مختلف عملیاتی و جنگی غرب و جنوب کشور، با روحیه ای سرشار از معنویت و عشق و علاقه به فرهنگ دفاع مقدس و شهادت از این سفر نورانی باز می گردند و همین امر موجب بسط و گسترش همین فرهنگ و معنویات بین دیگر دانشجویان می گردد و آنان را نیز برای حضور در این سفرها ترغیب می نماید.

وی در ادامه افزود: علاوه بر اردوی راهیان نور، حوزه ی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در بحث اردوهای جهادی نیز فعال بوده است و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند در ایام تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانی با اعزام به مناطق محروم و کم برخوردار اقدام به فعالیتهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی نظیر ساخت مسجد، خانه بهداشت، برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی فوق برنامه برای دانش آموزان و دوره های ترویجی و آموزشی برای خانواده ها در این مناطق می نماید.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند گفت: دانشجویان حوزه ی بسیج دانشجویی مرکز درصدد هماهنگی اعزام دانشجویان علاقمند در ایام تعطیلات نوروز به مناطق زلزله زده غرب کشور نیز هستند تا بتوانند با انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی تاحد توان به بهبود وضعیت در آن مناطق کمک نمایند. همچنین تعدادی از دانشجویان علاقمند نیز در طرح متمرکز کشوری که برای ارتقاء بنیه علمی دانش آموزان و دانشجویان این مناطق در نظر گرفته شده است ثبت نام نموده اند.

دکتر یدالهی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر سفرهای دانشجویی راهیان نور، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور نیز هرساله در مراحل مختلف اقدام به اعزام اساتید و کارکنان دانشگاه به مناطق عملیاتی دروان دفاع مقدس می نماید که شاهد حضور پرشور علاقمندان در این اردوها  نیز هستیم.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر