برگزیده ها
1396/9/25 شنبه
ضرورت حفظ شأن، منزلت و کرامت انسانی در دانشگاه پیام نور / دیپلماسی بین المللی و پژوهش های جهت دار مهم ترین ماموریت دانشگاه پیام نور / ظرفیت ویژه دانشگاه پیام نور برای کمک به سایر زیرنظام ها (تاریخ درج خبر: 25/9/96)

.


دکتر محمدرضا زمانی، سرپرست جدید دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر لزوم حفظ شأن، منزلت و کرامت انسانی در دانشگاه پیام نور به ماموریت های ویژه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: حفظ و ارتقای سطح کیفی فعالیت های آموزشی بسته به نوع ماموریت در تمامی مقاطع، گسترش فعالیت های پژوهشی جهت دار و تقاضا محور برای حل مشکلات و مسائل کشور و گسترش سطح فعالیت های فرهنگی در سراسر کشوراز جمله مهم ترین برنامه های این دانشگاه هستند.






سرپرست دانشگاه پیام نور، صبح شنبه 25 آذرماه 96 در مراسم معارفه خود با عنوان اینکه مطالب علمی باید در مرزهای دانش حرکت کند و مرجعی برای جویندگان علم باشد، یکی دیگر از ماموریت های مهم دانشگاه پیام نور را دیپلماسی بین المللی عنوان کرد و گفت: یقینا متقاضیان بسیاری در کشورهای مختلف علاقه مند به استفاده از ظرفیت های آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور هستند و با تقویت دیپلماسی علمی می توانیم خدمات گسترده ای به این متقاضیان ارائه کنیم.


وی افزود: دانشگاه پیام نور زمانی که کشور برای کمک به سایر زیرنظام های وزارت علوم، نیاز به گسترش در عرصه آموزش عالی داشت، به خوبی رسالت خود را انجام داد و امروز پتانسیل عظیمی اعم از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان باانگیزه در اقصی نقاط کشور دارد و باید بتواند نقش خود را ضمن تثبیت در عرصه آموزش عالی، ارتقا بخشد.


وی یادآور شد: امروز بحث دانشگاه های نسل سه و چهار مطرح است و دانشگاه پیام نور با پشتوانه علمی و انسانی باید بتواند جایگاه خود را در این فرایند جدیدی که برای دانشگاه ها ترسیم شده، تقویت نماید و لازمه آن حرکت بر مبنای برخی از اصول تعریف شده است.


دکتر زمانی، دانشگاه پیام نور را تکه ای از پازل آموزش عالی کشور دانست که باید در کنار دیگر قطعات قرار گیرد تا شکل آموزش عالی کشور ترسیم شود.

وی اظهار داشت: این دانشگاه در کنار سایر زیرنظام ها و مشورت با صاحبنظران باید تلاش کند طرح آمایش وزارت علوم به نحو احسن اجرا شده و با تقویت جایگاهش در نظام آموزش عالی کشور، به عنوان دانشگاه پیشرو معرفی شود.


دکتر زمانی با عنوان اینکه استفاده از منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و تاکید بر برنامه های هدفمند مقام عالی وزارت جزو وظایفی است که باید به آن بپردازیم، لازمه تحقق این اهداف و انجام ماموریت ها را رعایت انضباط اداری و قوانین و مقررات و به خصوص مقررات مالی با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و بیت المال دانست و گفت: برای ایجاد یکنواختی در بدنه دانشگاه، آموزش حرفه ای ضمن خدمت همه کارکنان نیز باید در برنامه قرار گیرد.


سرپرست دانشگاه پیام نور تاکید کرد: توسعه و تقویت آموزش های ترکیبی، نیمه حضوری و آموزش های مجازی یکی از وظایف مهم دانشگاه است که باید با توسعه و استفاده از فناوری اطلاعات، دانشجویان بیشتری را در داخل و خارج از کشور جذب نماید.
وی افزود: این بستر باید به گونه ای فراهم شود که بتوانیم به دیگر دانشگاه ها نیز خدمات ارائه دهیم و با بسترسازی و تکیه بر فناوری اطلاعات و ایجاد شرکت های دانش بنیان و روش های نوین به سایر زیرنظام های آموزش عالی نیز کمک کنیم.


وی بر لزوم تقویت مراکز استانی و مدیران استانها تاکید کرد و گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی است که در سراسر کشور گسترده است و باید با کار کارشناسی در جهت واگذاری بسیاری از مسئولیت ها به مراکز استانی گام برداریم به طوری که مجموعه دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به طور هماهنگ در جهت تثبیت جایگاه دانشگاه حرکت کنند.


دکتر زمانی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از امکانات گسترده ای برخوردار است که می تواند این امکانات را در اختیار سایر زیرنظام های آموزش عالی نیز قرار دهد و ضمن این تعامل، هم افزایی فعالیت ها را در کل آموزش عالی کشور افزایش دهد.


وی در پایان اذعان داشت: اگر تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور می خواهند که هر جا نامی از این دانشگاه برده می شود، مایه افتخار و سرافرازی باشد باید همچون گذشته در کنار هم زمینه این مهم را فراهم کنند.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر