برگزیده ها
1395/9/4 پنجشنبه
نخستین همایش ادبی شعر عاشورایی در دانشگاه پیام نور مرکز دماوند برگزار شد (تاریخ درج خبر: 4/9/95)

.


نخستین همایش ادبی شعر عاشورایی به همت کانون بینش نو دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در روز چهارشنبه 3/9/95 با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و اعضای انجمن شعر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند برگزار گردید.






دکتر مهدی یدالهی، ریاست محترم مرکز در ابتدای برنامه ضمن خیر مقدم به حاضرین، فرهنگ را از جمله فاکتورهای تمایز ملت ها از یکدیگر دانست و گفت: در جامعه امروزی، فرهنگ از جمله مواردی است که وجه متمایز ملت ها از یکدیگر است.


دکتر یدالهی ضمن اظهار خرسندی از برگزاری چنین برنامه های معنوی و ریشه داری که باعث غنای سطح فرهنگی جامعه به ویژه دانشجویان و قشر دانشگاهی می شود خاطرنشان ساخت: فرهنگ و هنر راهی متعالی برای شناخت خود و هستی است که در نهایت منجر به شناخت خداوند تعالی می گردد.


در ادامه، سخنران ویژه برنامه، دکتر امیرحسین ماحوزی از اعضای محترم هیات علمی مرکز دماوند با تلفیق ادبیات حماسی کشور و فرهنگ شهادت طلبی و عدالت خواهی به بررسی شعر و ادبیات آئینی و ادبیات حماسی پرداخت و فصل مشترک و جانمایه هر دو را عناصر متعالی و مقدسی همچون عشق، عدالت، آزادگی و حق طلبی دانست.


پس از سخنرانی دکتر ماحوزی، قطعه نمایشی برنامه که برگرفته از کتاب پدر، عشق و پسر (سید مهدی شجاعی) بود اجرا شد که مورد توجه حاضرین واقع شد.


شعرخوانی شاعران دماوندی اعضای انجمن شعر دماوند آقایان مرتضی اسدالهی (صابر) که به زبان دماوندی هم مدایحی در رثای امام حسین (ع) و واقعه عاشورا قرائت نمودند و آقای اسماعیل علیان، پخش کلیپ های کانون بینش نو و بخش روایت شفاهی مسابقه کتابخوانی نیز از دیگر قسمتهای برنامه بود.






در پایان نیز لوح یادبود مراسم و جوایز مسابقه کتابخوانی کانون بینش نو که در روز کتاب و کتابخوانی برگزار شده بود به نفرات برگزیده و دست اندرکاران برنامه ا
هداء گردید.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر